Trac használata

Súgó

A Trac használatával kapcsolatban minden kérdésre megtalálható a válasz a súgóban (ami a “Help/Guide” menüpontból érhető el). A számunkra talán leghasznosabb két leírás:

  • Wiki formázások leírása: /wiki/WikiFormatting
  • Ticketek: /wiki/TracTickets

(A fenti linkeket természetesen mindenkinek a saját projektjének a címe után kell beírni.)

Wiki használata

A wiki oldalt minden csapatnak (legalább) két célra fel kell használnia:

  • csapattagok felsorolása azonosítókkal együtt, valamint
  • a megbeszélések jegyzőkönyveinek (MEMO) feltöltése

Azonosítók

Minden csapattag azonosítója alap esetben a keresztneve, ékezetek nélkül, csupa kisbetűvel. Ha ez nem egyértelmű az adott csapatban, akkor valahogy meg kell különböztetni (vezetéknév kezdőbetűje pl.).

Ticketek mezői

New ticket menüpontban

  • Summary: rövid leírás, a feladat neve. Kötelező megadni
  • Description: bővebb leírás, kötelező megadni, ha a Summary alapján nem egyértelmű, mi a feladat.
  • Type: igény típus, kötelező megadni
    • defect: hiba
    • enhancement: meglévő, helyesen működő funkció továbbfejlesztése, bővítése
    • task: egyéb feladat
  • Milestone: melyik mérföldkőhöz rendeljük a feladatot, mikorra kell elkészülnie. Kötelező megadni.
  • Version: melyik verzióra vonatkozik a kérés, üresen lehet hagyni
  • Cc: “másolat” mező, nem kell kitölteni
  • Priority: prioritás, meg kell adni (blocker a legsúlyosabb, trivial a legenyhébb)
  • Component: melyik komponenshez tartozik a kérés, nem kell beállítani
  • Keywords: kulcsszavak, keresésnél hasznos lehet, érdemes megadni
  • Owner: felelős, azonosítót kell ide írni (keresztnév kisbetűvel, ékezet nélkül)

Ticket megtekintés esetén

Amikor megnyitunk egy adott ticketet, akkor további funkciók érhetők el.

  • Attachment: csatolmány. Csatolható fájl az egyes ticketekhez (pl. projektterv beadás)
  • Comment: kommentek. Itt lehet pontosítani a feladatot.
  • Modify ticket: itt módosíthatók a ticket adatai. A létrehozáskor megadottakon kívül:
    • leave as new: újként hagyja
    • resolve as: lezárja a ticketet
      • fixed: kész
      • invalid: érvénytelen (pl. tesztelés, téves felvétel), így lehet törölni
      • wontfix: nem csináljuk meg, mert nem tartozik a projektbe
      • duplicate: már másik ticketben meg volt említve a dolog
      • worksforme: a jelzett probléma igazából nem is létezett (pl. közben megvalósult)
    • reassign to: újra kiosztás valakinek
    • accept: “átvétel”, az aktuális felhasználó lesz a felelős ezentúl

View Tickets menüpont

Itt lehet szűrni bizonyos szempontok szerint a ticketek között. Custom Query menüvel lehet saját szűrési feltételeket beállítani, így lehet például saját azonosítóra szűrni (alapértelmezetten “saját magamnak” a h-s azonosítót veszi a rendszer, így nem találja meg automatikusan a “saját” ticketeket).

Trac használata

  • Minden részfeladat legyen felvéve, a kész feladatokhoz tartozó ticketek pedig legyenek lezárva!
  • Mindegy ki kezeli a Tracet, de legyen rendszeresen vezetve!